Szczecin: Dostawa mebli laboratoryjnych
Numer ogłoszenia: 161220 - 2010; data zamieszczenia: 09.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa mebli laboratoryjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli laboratoryjnych wraz z montażem - zwanych dalej meblami - wraz z wyposażeniem, zgodnie z załącznikiem nr 1. 2. Z zastrzeżeniem ust. 4 - 10 niniejszego działu, opis oczekiwanych przez zamawiającego minimalnych wymagań, w tym cech technicznych mebli oraz ich wyposażenia zawiera załącznik nr 1 specyfikacji. 3. Ilekroć w dalszej części specyfikacji, bez bliższego określenia używany będzie termin: 1) montaż - należy przez to rozumieć wymagania określone w załączniku nr 1 SIWZ w dziale Pozostałe wymagania 2) meble - należy rozumieć przez to zarówno meble, jak wszystkie inne elementy wyposażenia (w tym ich montaż), wyszczególnione w załączniku nr 1 specyfikacji jako wymagane do zaoferowania przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu. 4. Dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje przeniesienie na zamawiającego własności mebli oraz dostarczenie ich zamawiającemu wraz z montażem. 5. Miejscem dostarczenia zamawiającemu mebli są wskazane przez zamawiającego pomieszczenie w obiekcie Nowa Chemia Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, adres: 71-065 Szczecin, al. Piastów 42 pok. 435-437; 438-440; 402-404; 416-418; 419-421 - zwane dalej również miejscem dostarczenia mebli. Miejsce dostawy mebli znajduje się na IV poziomie budynku który posiada windę. Do obowiązków wykonawcy należy dostarczenie mebli do wewnątrz pomieszczenia, bezpośrednio do miejsca, w którym wykonywane będą czynności, o których mowa w ust. 5 niniejszego działu. 6. Oprócz czynności wskazanych w ust. 4 niniejszego działu, do obowiązków wykonawcy składających się na przedmiot niniejszego zamówienia należy wykonanie czynności montażu (zainstalowania) mebli, podłączenia dygestoriów do instalacji kanalizacyjnej, elektrycznej i wentylacyjnej, poziomowaniu wszystkich mebli, wykonanie pomiarów przepływu powietrza, a także wykonanie pierwszego próbnego uruchomienia mebli. Czynności instalacji, próbnego uruchomienia oraz przetestowania podlegają wykonaniu w miejscu dostawy mebli, po ich dostarczeniu i dokonaniu montażu u zamawiającego. 7. W zakres zamówienia wchodzi obowiązek dostarczenia zamawiającemu następujących dokumentów (z prawem do korzystania z tych dokumentów): 1) w wersji drukowanej i elektronicznej, w języku polskim, instrukcji dotyczącej sposobu korzystania z dygestoriów, - zwanej dalej instrukcją obsługi; 2) w wersji drukowanej, w języku polskim, dokumentu gwarancyjnego, w przypadku gdy świadczenie usług gwarancyjnych, stosownie do działu XIV specyfikacji, uzależnione będzie od otrzymania od wykonawcy dokumentu gwarancyjnego. 3) Innych dokumentów, jeżeli posiadanie takich dokumentów przez zamawiającego jest niezbędne do prawidłowego i zgodnego z prawem użytkowania mebli. 8. Przez dokumenty, o których mowa w ust. 7 niniejszego działu rozumie się również nośniki elektroniczne, w jakim jest to wymagane dla korzystania z mebli. 9. Nie dopuszcza się możliwości dostarczenia mebli używanych, tj. innych niż fabrycznie nowe. Podlegająca dostarczeniu zamawiającemu dygestoria wymagają oznaczenia znakami CE (obowiązek oznaczenia CE podlega wykonaniu po stronie wykonawcy). 10. Sposób i warunki wykonania czynności w ramach ust. 1 - 9 niniejszego działu określać będzie umowa o zamówienie publiczne zawarta między zamawiającym i wykonawcą, której istotne postanowienia określa dział XV specyfikacji..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.18.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o niniejsze zamówienie publiczne. Zmiana nastąpi wyłącznie w przypadkach i na warunkach wskazanych w ust. 2 - 10 niniejszego działu. 2. Ustalony w umowie na podstawie działu XV ust. 2 specyfikacji termin może ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji zaistniałej po stronie zamawiającego na etapie po złożeniu ofert w niniejszym postępowaniu, i w wykonanie umowy będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych umową; 2) Niezawinionych przez wykonawcę opóźnień zamawiającego w przekazaniu pomieszczeń, w których mają być zainstalowana meble lub wykonane innych czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych umową na wykonawcę; 3) Wstrzymania przez zamawiającego wykonywania umowy (zawieszenie terminów wynikających z umowy) z powodu opóźnienia lub zawieszenia przekazywania zamawiającemu środków finansowych, z których płatne jest wynagrodzenie z tytułu umowy przez ich dysponenta; 4) Wniesieniu w toku postępowania środków odwoławczych, skutkujących koniecznością przesunięcia terminu składania ofert lub zawieszenia terminu związania ofertą na okres dłuższy niż 30 dni. 3. Ustalony w umowie na podstawie działu XV ust. 18 pkt 5 i 6) specyfikacji termin wykonania usług w ramach gwarancji może ulec przedłużeniu, jeżeli jego zachowanie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione z przyczyn niezależnych od wykonawcy. 4. Wydłużenie terminów, o których mowa w ust. 2 i 3 niniejszego działu będzie również dopuszczalne z powodu Siły wyższej. Przez siłę wyższą będą rozumiane wszelkie wydarzenia, istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą zamawiającego i wykonawcy i których nie można było przewidzieć lub, które, choć przewidywalne, były nie¬uniknione, nawet po przedsięwzięciu przez zamawiającego lub wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Za wystąpienie Siły wyższej uznane będą w szczególności takie wydarzenia, jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, pro¬mieniowanie, epidemie, strajk generalny lub branżowy trwający dłużej niż 5 dni. 5. Dopuszczona będzie możliwość pomniejszenia zakresu rzeczowego umowy (połączona z pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie). Pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w takim przypadku w pierwszej kolejności w oparciu o dane z cen składowych, wynikające z dokumentu, o którym mowa w dziale XV ust. 15 specyfikacji). 6. Objęte przedmiotem umowy meble będą mogły zostać zastąpione przez inny tego samego rodzaju o parametrach technicznych i innych właściwościach nie gorszych niż stanowiący przedmiot umowy oraz odpowiadający wymaganiom ustalonym w załączniku nr 1 specyfikacji (zmiana w umowie nie może jednak prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy w stosunku do wynagrodzenia określonego w umowie). 7. Dopuszczona będzie możliwość skrócenia terminu płatności za wykonanie zamówienia, w stosunku do terminu ustalonego w dziale XV ust. 11 specyfikacji. 8. Niezależnie od postanowień ust. 2 - 7 przewiduje się możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku, gdy: 1) Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy; 2) Konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy zamawiającym a inną niż wykonawca stroną; 3) Wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez wykonawcę i zamawiającego; 9. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń zmawiającego lub wykonawcy oraz zmiana tekstu umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 8, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w umowie zobowiązań lub też nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. 10. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania umowy, o których mowa w ust. 2 - 9 wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez zamawiającego i wykonawcę w formie pisemnej aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie 70-311 Szczecin Al. Piastów 48.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.06.2010 godzina 12:00, miejsce: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie 70-311 Szczecin Al. Piastów 48.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie