Szczecin: Zakup aparatury badawczo-naukowej dla Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie (trzy zadania)
Numer ogłoszenia: 214357 - 2011; data zamieszczenia: 08.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup aparatury badawczo-naukowej dla Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie (trzy zadania).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (zakup) aparatury badawczo-naukowej (trzy zadania) dla Wydziału Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie: zadanie nr 1 - Spektrometr fluorescencji rentgenowskiej z dyspersją energii (EDXRF) dla Instytutu Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska zadanie nr 2 - Spektrofotometr do pomiaru barwy dla Instytutu Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska zadanie nr 3 - Spektrofotometr UV-VIS-NIR z wyposażeniem (przystawką do pomiaru widm ciał stałych - sferą całkującą) dla Katedry Chemii Nieorganicznej i Analitycznej IChiPOŚ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 specyfikacji. 2. Ilekroć w dalszej części specyfikacji używany będzie termin (aparatura) bez bliższego określenia rozumieć przez to należy całość zestawu wymienioną w poszczególnych zadaniach oraz wszystkie inne elementy wyposażenia (w tym oprogramowanie), wyszczególnione w załączniku nr 1 specyfikacji jako wymagane do zaoferowania przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu. 3. Przywołane w załączniku nr 1 specyfikacji nazwy producentów i stosowane przez nich oznaczenia, dokonane zostało na podstawie, w sposób i w granicach uprawnienia zamawiającego wynikającego z treści art. 29 ust. 3 PZP. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych, nie gorszych niż produkty wskazane, spełniających w zakresie (równoważności) wymagania wskazane w załączniku nr 1 specyfikacji. W odniesieniu do oprogramowania zamawiający dopuszcza zaoferowanie oprogramowania równoważnego, spełniającego w zakresie (równoważności) wymóg bezkolizyjnej pracy z urządzeniami obsługiwanymi przez oprogramowanie aparatury, a także pełnego sterowania całym zestawem i spełniania wymogów opisanych w załączniku nr 1. 4. Dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje przeniesienie na zamawiającego własności aparatury oraz dostarczenie jej zamawiającemu. W zakresie oprogramowania, dostawa, oprócz jego dostarczenia, obejmuje przeniesienie na zamawiającego praw do oprogramowania w zakresie licencji bezterminowej, pełnej na jedno stanowisko komputerowe w celu korzystania z aparatury zgodnie z prawem oraz w sposób zgodny z jego przeznaczeniem. 5. Miejscem dostarczenia zamawiającemu aparatury jest wskazane przez zamawiającego pomieszczenie w Instytucie Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska, adres: 70-311 Szczecin, ul. K. Pułaskiego 10 - (zadania Nr 1 i Nr 2) oraz w Instytucie Chemii i Podstaw Ochrony Środowiska, Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej, Zakład Analizy Instrumentalnej, 71-065 Szczecin, al. Piastów 42 - zadane Nr 3, zwane dalej również (miejscem dostawy aparatury) (wymagane jest wniesienie aparatury do pomieszczenia). Dostarczona aparatura musi być oznakowana znakiem CE lub spełniać normy równoważne (obowiązek oznaczenia znakami CE podlega wykonaniu po stronie wykonawcy). 6. Oprócz czynności wskazanych w ust. 3 niniejszego działu, dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie czynności montażu (zainstalowania) aparatury, jej pierwsze próbne uruchomienie. W przypadku oprogramowania, oprócz instalacji, wymagane jest jego przetestowanie. Czynności instalacji, próbnego uruchomienia oraz przetestowania podlegają wykonaniu w miejscu dostawy aparatury, po jej dostarczeniu zamawiającemu, a także szkolenie osób zamawiającego w zakresie eksploatacji (obsługi) i techniki prowadzenia pomiarów, w łącznym wymiarze jednego dnia roboczego. 7. Dostawa stanowiąca przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje również dostarczenie zamawiającemu następujących dokumentów (z prawem do korzystania z tych dokumentów): a) instrukcji dotyczącej sposobu korzystania z aparatury (instrukcja obsługi) w wersji drukowanej lub elektronicznej, w języku polskim lub angielskim, b) w wersji drukowanej, w języku polskim, dokumentu gwarancyjnego, w przypadku gdy świadczenie usług gwarancyjnych, stosownie do działu XIV ust. 8 specyfikacji, uzależnione będzie od otrzymania od wykonawcy dokumentu gwarancyjnego, c) innych dokumentów, jeżeli posiadanie takich dokumentów przez zamawiającego jest niezbędne do prawidłowego i zgodnego z prawem użytkowania aparatury. 8. Nie dopuszcza się możliwości dostarczenia aparatury używanej, tj. innej niż fabrycznie nowa..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0, 38.43.30.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane w niniejszym postępowaniu.

III.2) ZALICZKI

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o niniejsze zamówienie publiczne. Zmiana nastąpi wyłącznie w przypadkach i na warunkach wskazanych w ust. 2 - 10 niniejszego działu. 2. Ustalony w umowie na podstawie działu XIV ust. 3 specyfikacji termin może ulec wydłużeniu w następujących przypadkach: 1) zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji zaistniałej po stronie zamawiającego na etapie po złożeniu ofert w niniejszym postępowaniu, i w wykonanie umowy będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych umową; 2) niezawinionych przez wykonawcę opóźnień zamawiającego w przekazaniu pomieszczeń, w których ma być zainstalowana aparatura lub wykonane innych czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych umową na wykonawcę; 3) wstrzymania przez zamawiającego wykonywania umowy (zawieszenie terminów wynikających z umowy) z powodu opóźnienia lub zawieszenia przekazywania zamawiającemu środków finansowych, z których płatne jest wynagrodzenie z tytułu umowy przez ich dysponenta; 3. Ustalony w umowie na podstawie działu XIV ust. 8 pkt e i f) specyfikacji termin wykonania usług w ramach gwarancji może ulec przedłużeniu, jeżeli jego zachowanie będzie niemożliwe lub poważnie utrudnione z przyczyn niezależnych od wykonawcy. 4. Wydłużenie terminów, o których mowa w ust. 2 i 3 niniejszego działu będzie również dopuszczalne z powodu Siły wyższej. Przez siłę wyższą będą rozumiane wszelkie wydarzenia, istniejące lub mogące zaistnieć w przyszłości, które mają wpływ na realizację umowy, znajdujące się poza realną kontrolą zamawiającego i wykonawcy i których nie można było przewidzieć lub, które, choć przewidywalne, były nieuniknione, nawet po przedsięwzięciu przez zamawiającego lub wykonawcę wszelkich uzasadnionych kroków dla uniknięcia takich wydarzeń. Za wystąpienie Siły wyższej uznane będą w szczególności takie wydarzenia, jak: zamieszki, wojny, pożary, powodzie, huragany, trzęsienia ziemi, promieniowanie, epidemie, strajk generalny lub branżowy trwający dłużej niż 5 dni. 5. W przypadku braku dostępności na rynku w wyniku zaprzestania produkcji lub postępu technicznego, objęta przedmiotem umowy aparatura, sprzęt komputerowy będzie mógł zostać zastąpiony przez inny tego samego rodzaju o parametrach technicznych i innych właściwościach nie gorszych niż stanowiący przedmiot umowy oraz odpowiadający wymaganiom ustalonym w załączniku nr 1 specyfikacji (zmiana w umowie nie może jednak prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy w stosunku do wynagrodzenia określonego w umowie). 6. Niezależnie od postanowień ust. 2 - 5 przewiduje się możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku, gdy: 1) nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy; 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy zamawiającym a inną niż wykonawca stroną; 3) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez wykonawcę i zamawiającego; 7.Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania umowy, o których mowa w ust. 2 - 6 wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez zamawiającego i wykonawcę w formie pisemnej aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Dział Zamówień Publicznych, 70-311 Szczecin,. Al. Piastów 48, pok. 403-407, IV p. BJM.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2011 godzina 14:00, miejsce: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Dział Zamówień Publicznych, 70-311 Szczecin,. Al. Piastów 48, pok. 403-407, IV p. BJM.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Spektrometr fluorescencji rentgenowskiej z dyspersją energii (EDXRF).


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Spektrofotometr do pomiaru barwy.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Spektrofotometr UV-VIS-NIR z wyposażeniem.