Szczecin: Roboty budowlane w budynku Wydziału Inżynierii
Mechanicznej i Mechatroniki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w
Szczecinie: ZAD I - Modernizacja zespołu laboratoriów w Instytucie Inżynierii
Materiałowej i w Katedrze Techniki Cieplnej; ZAD II- Przebudowa laboratoriów
naukowych KEPS w budynku hali technologicznej; ZAD III - Zakup i montaż
aparatury badawczej w ramach zadania pn.: Badania nad poprawą wskaźników
eksploatacyjno-ekonomicznych i rozruchami silników o zapłonie
samoczynnym
Numer ogłoszenia: 106962 - 2014; data zamieszczenia:
28.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane w budynku Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie: ZAD I - Modernizacja zespołu laboratoriów w Instytucie Inżynierii Materiałowej i w Katedrze Techniki Cieplnej; ZAD II- Przebudowa laboratoriów naukowych KEPS w budynku hali technologicznej; ZAD III - Zakup i montaż aparatury badawczej w ramach zadania pn.: Badania nad poprawą wskaźników eksploatacyjno-ekonomicznych i rozruchami silników o zapłonie samoczynnym.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZAD I - roboty rozbiórkowe; rozebranie odwodnienia liniowego, posadzki z płytek terakotowych; mechaniczna rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych- płyty konstrukcyjne (posadzka); wykucie otworów pod nowe drzwi; Roboty nowoprojektowane: podkłady z ubitych materiałów sypkich na podł.gruntowym- pod kanał dla rur spalinowych; izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne z folii; płyty fundamentowe żelbetowe; przygotowanie i montaż zbrojenia; przekrycia kanałów wewnątrz budynku płytami z blachy ryflowanej; likwidacja otworów w posadzce po zdemontowanym odwodnieniu liniowym i ściankach działowych; gruntowanie podłoży mineralnych żywicą epoksydową; szlifowanie i odpylenie posadzki hali; lakierowanie posadzki żywicą epoksydową. Stropodach od wewnątrz - ułożenie folii paroizolacyjnej; okładziny stropów płytami g-k. Zamurowanie otworów w ścianach;gruntowanie powierzchni ścian; tynki wewnętrzne; montaż nadproży i podciągów stalowych. Ścianki działowe systemowe SSL; Montaż ościeżnic drewnianych, skrzydła drzwiowe płytowe pełneokleinowe i przeszklone okleinowe; drzwi stalowe przeciwpożarowe EI30. Usunięcie starej farby olejnej ze ścian, gruntowanie ścian pod glazure i malowanie; licowanie ścian płytkami o wymiarach 50 x 30 cm - na klej, malowanie ścian farbami emulsyjnymi i lateksowymi. Wymiana okien i drzwi; ścianki działowe lekkie; Docieplenie ścian płytami styropianowymi gr. 10cm. Sudzienka rewizyjna; izolacje przeciwwilgociowe powłokowe poziome pod fundamenty; fundament żelbetowy pod chłodnię; ściany betonowe; izolacje przeciwwilgociowe powłokowe bitumiczne pionowe - wyk.na zimno z dysperbitu; Renowacja istniejącej zieleni wraz z wykonaniem trawnika. Wymiana podsufitki na obicie z płyt gipsowych kartonowych. Montaż sufitu modułowego w pom. 0,09; Schody stalowe z dwustronną poręczą -stopniei podest z blachy żeberkowej gr. 10mm przykręcane do belek na śruby M12. Malowanie stolarki drzwiowej. Tynki zewnętrzne; licowanie płytkami klinkierowymi o wymiarach 25x6 cm ścian. Roboty elektryczne: montaż doposażenia rozdzielnicy; Montaż rozdzielnicy R3; przełożenie tablicy załącz -wyłącz centrali; kanały instalacyjne, ukłożenie kabli YKYżo 5x16, ułożenie kabli YKY 5x10, montaż przewodów YDY 5x6 mm2 Cu, montaż przewodów YDY 5x4 mm2; obróbki kabli, montaż puszek bakelitowych i osprzętu elektrycznego i oświetlenia; badania instalacji i pomiary elektryczne. ZAD II - Technologia hamowni silnikowej: Układ chłodzenia silników; Instalacja ciepła do nagrzewnic - roboty montażowe i montażowe; Instalacja c.o. i c.t. do nagrzewnic - roboty demontażowe i montażowe, armatura sanitarna. Montaż natrysku bezpieczeństwa. Rurociągi PCV kanalizacyjne. Próby szczelności. Kanalizacja olejowa. Wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna (demontaż). Roboty montażowe: Wentylacja mechaniczna N5; Wentylacja mechaniczna W-6; Wentylacja mechaniczna N-7; Wentylacja mechaniczna W-8; Wentylacja mechaniczna N-9 I W-10; Wentylacja mechaniczna N3; Wentylacja mechaniczna N-1 I W-5 i W1; Wentylacja mechaniczna W - pom. nr 010. Roboty montażowe: Zespół wywiewny (odciąg spalin), Instalacja klimatyzacji w pom. nr 13. Wentylacja mech. N3: wentylacja mech N-5, W-6,N-9 i W-10, W. Uruchomienie i regulacja instalacji wentylacji i klimatyzacji. Konstrukcja na dachu, komin, okna aluminiowe EI 30 stałe szklone szybą zespoloną dźwiękochłonną, bębnowy odciąg spalin. ZAD III - Układ chłodzenia silników: dostawa i montaż urządzeń - chłodnica wentylatorowa z obiegiem glikolowym, pompa obiegu cieczy chłodzącej silnik. Instalacja wodna hamulców: dostawa urządzeń - chłodnia wentylatorowa wody, hamulce elektrowirowe o mocy do 300kW z dodatkowym zbiornikiem i pompą obiegową. Układ paliwowy i spalin: roboty ziemne, montaż zbiornika. Wentylacja N-7: dostawa urządzeń - centrala nawiewna. Wentylacja N-8; wentylatory dachowe stalowe lub z polichlorku winylu. Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.32.00.00-0, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.11.46-9, 45.43.11.00-8, 45.33.12.10-1, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych). Sposób i forma wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII SIWZ
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca. wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej trzy zamówienia (najważniejsze roboty) o wartości minimum 200 000 zł brutto, z których każda obejmowała swoim zakresem roboty budowlane zbliżone rodzajowo z opisem przedmiotu niniejszego zamówienia, przy czym przynajmniej jedno z tych trzech zamówień było o wartości minimum 400 000 zł brutto. Do Wykazu robót najważniejszych Wykonawca ma dołączyć dowody określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami takimi są: dokumenty wskazane w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane oraz inne dokumenty zgodnie z § 9 ust. 2 tego Rozporządzenia, tj. Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 Rozporządzenia z dnia 30 12.2009 r. Zastosowanie ma również w ocenie warunków spełnienia udziału w postępowaniu zapis działu V ust. 3 SIWZ w zakresie zachowania proporcji w odniesieniu do udziału innych podmiotów jakimi posłuży się Wykonawca przy realizacji zamówienia, tj. zamieszczenia na Wykazie stosownych pozycji odnoszących się do wykonanych robót przez wykonawcę i inny podmiot. Wykonawca posługując się zasobami innych podmiotów przy wykazywaniu spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia (stosownie do pkt 1.2 niniejszego działu), w części w jakiej zasoby podmiotu innego będą dotyczyć robót budowlanych, obowiązany będzie zapewnić uczestniczenie podmiotu innego w realizacji zamówienia wyłącznie w charakterze podwykonawcy. W zakresie w jakim Wykonawca wykazuje spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu zasobami podmiotu innego mającego uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia jako podwykonawca robót, zastrzeżenie Zamawiającego do osobistego wykonania robót, o którym to zastrzeżeniu mowa w dziale X ust. 3 SIWZ jest bezskuteczne (art. 36a ust. 3 ustawy PZP)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 z późn. zm.) a w szczególności osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) kierownik budowy - osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, b) kierownik robót w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. c) kierownik robót w specjalności sieci i instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych - osoba posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 i 3a, 3b do SIWZ, zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie powyższych warunków. Wraz z wykazem Wykonawca składa oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 400 000 zł. Ocena spełnienia przedstawionych warunków udziału w postępowaniu ujętych w ust.1 niniejszego działu zostanie dokonana w oparciu o przedłożone oświadczenia i dokumenty wskazane w Dziale VI SIWZ, zgodnie z formułą: spełnia-nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zamawiający nie wymaga przedłożenia innych dokumentów
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy): 1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia lub zakończenia prac budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 2 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1.1.Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 1.2.Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego; 1.3.Przerwania realizacji prac budowlanych przez właściwe organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu; 1.4.Wystąpienia zwłoki w wykonaniu zamówienia spowodowanej wystąpieniem Siły wyższej. 2. Określone w § 7 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 2.1.Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; 2.2.Zamawiający zleci wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu umowy; 2.3.Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych; 2.4.Zachodzić będzie konieczność wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. 2.5.Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 3.1.Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 3.2.Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3.3.Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 3.4.Wykonawca zechce zawrzeć umowę o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy, w sytuacji gdy nie zadeklarował w swojej ofercie przetargowej realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa; 4. Dopuszczalna będzie zmiana umowy wprowadzająca do umowy podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 3 SIWZ). W takim przypadku warunki zmiany umowy o zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 1x istotnych postanowień umowy z załącznika nr 7 SIWZ (odpowiednie wprowadzenie do umowy). 5. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 6. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1- 5: 6.1.mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 6.2.wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu). 7. Podstawa zmiany wynagrodzenia z przyczyny wskazanej w ust. 2 pkt 1) może nastąpić wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku VAT. 8. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 2 zostaną wprowadzone z uwzględnieniem postanowień ust. 9 i 10. 9. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2.3 i ust. 2.4, w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w Ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, tj.: 9.1.Stawki roboczogodziny kosztorysowej; 9.2.Wskaźnika kosztów pośrednich; 9.3.Wskaźnika zysku. 9.4.W przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał. 10. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2 w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w Ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, tj.: 10.1.Stawki roboczogodziny kosztorysowej; 10.2.Wskaźnika kosztów pośrednich; 10.3.Wskaźnika zysku; 10.4.Ceny jednostkowe materiałów z kosztorysu ofertowego. 11. W przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić będzie wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczone na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Dział Techniczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu
Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, pok. 417 (IV p.
Budynek Jednostek Międzywydziałowych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119 (I piętro budynek Rektoratu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie