Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
http://www.zut.edu.pl/


Szczecin: Roboty budowlane w budynku Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie: ZAD I - Modernizacja zespołu laboratoriów w Instytucie Inżynierii Materiałowej i w Katedrze Techniki Cieplnej; ZAD II- Przebudowa laboratoriów naukowych KEPS w budynku hali technologicznej; ZAD III - Zakup i montaż aparatury badawczej w ramach zadania pn.: Badania nad poprawą wskaźników eksploatacyjno-ekonomicznych i rozruchami silników o zapłonie samoczynnym
Numer ogłoszenia: 106962 - 2014; data zamieszczenia: 28.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane w budynku Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie: ZAD I - Modernizacja zespołu laboratoriów w Instytucie Inżynierii Materiałowej i w Katedrze Techniki Cieplnej; ZAD II- Przebudowa laboratoriów naukowych KEPS w budynku hali technologicznej; ZAD III - Zakup i montaż aparatury badawczej w ramach zadania pn.: Badania nad poprawą wskaźników eksploatacyjno-ekonomicznych i rozruchami silników o zapłonie samoczynnym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZAD I - roboty rozbiórkowe; rozebranie odwodnienia liniowego, posadzki z płytek terakotowych; mechaniczna rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych- płyty konstrukcyjne (posadzka); wykucie otworów pod nowe drzwi; Roboty nowoprojektowane: podkłady z ubitych materiałów sypkich na podł.gruntowym- pod kanał dla rur spalinowych; izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne z folii; płyty fundamentowe żelbetowe; przygotowanie i montaż zbrojenia; przekrycia kanałów wewnątrz budynku płytami z blachy ryflowanej; likwidacja otworów w posadzce po zdemontowanym odwodnieniu liniowym i ściankach działowych; gruntowanie podłoży mineralnych żywicą epoksydową; szlifowanie i odpylenie posadzki hali; lakierowanie posadzki żywicą epoksydową. Stropodach od wewnątrz - ułożenie folii paroizolacyjnej; okładziny stropów płytami g-k. Zamurowanie otworów w ścianach;gruntowanie powierzchni ścian; tynki wewnętrzne; montaż nadproży i podciągów stalowych. Ścianki działowe systemowe SSL; Montaż ościeżnic drewnianych, skrzydła drzwiowe płytowe pełneokleinowe i przeszklone okleinowe; drzwi stalowe przeciwpożarowe EI30. Usunięcie starej farby olejnej ze ścian, gruntowanie ścian pod glazure i malowanie; licowanie ścian płytkami o wymiarach 50 x 30 cm - na klej, malowanie ścian farbami emulsyjnymi i lateksowymi. Wymiana okien i drzwi; ścianki działowe lekkie; Docieplenie ścian płytami styropianowymi gr. 10cm. Sudzienka rewizyjna; izolacje przeciwwilgociowe powłokowe poziome pod fundamenty; fundament żelbetowy pod chłodnię; ściany betonowe; izolacje przeciwwilgociowe powłokowe bitumiczne pionowe - wyk.na zimno z dysperbitu; Renowacja istniejącej zieleni wraz z wykonaniem trawnika. Wymiana podsufitki na obicie z płyt gipsowych kartonowych. Montaż sufitu modułowego w pom. 0,09; Schody stalowe z dwustronną poręczą -stopniei podest z blachy żeberkowej gr. 10mm przykręcane do belek na śruby M12. Malowanie stolarki drzwiowej. Tynki zewnętrzne; licowanie płytkami klinkierowymi o wymiarach 25x6 cm ścian. Roboty elektryczne: montaż doposażenia rozdzielnicy; Montaż rozdzielnicy R3; przełożenie tablicy załącz -wyłącz centrali; kanały instalacyjne, ukłożenie kabli YKYżo 5x16, ułożenie kabli YKY 5x10, montaż przewodów YDY 5x6 mm2 Cu, montaż przewodów YDY 5x4 mm2; obróbki kabli, montaż puszek bakelitowych i osprzętu elektrycznego i oświetlenia; badania instalacji i pomiary elektryczne. ZAD II - Technologia hamowni silnikowej: Układ chłodzenia silników; Instalacja ciepła do nagrzewnic - roboty montażowe i montażowe; Instalacja c.o. i c.t. do nagrzewnic - roboty demontażowe i montażowe, armatura sanitarna. Montaż natrysku bezpieczeństwa. Rurociągi PCV kanalizacyjne. Próby szczelności. Kanalizacja olejowa. Wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna (demontaż). Roboty montażowe: Wentylacja mechaniczna N5; Wentylacja mechaniczna W-6; Wentylacja mechaniczna N-7; Wentylacja mechaniczna W-8; Wentylacja mechaniczna N-9 I W-10; Wentylacja mechaniczna N3; Wentylacja mechaniczna N-1 I W-5 i W1; Wentylacja mechaniczna W - pom. nr 010. Roboty montażowe: Zespół wywiewny (odciąg spalin), Instalacja klimatyzacji w pom. nr 13. Wentylacja mech. N3: wentylacja mech N-5, W-6,N-9 i W-10, W. Uruchomienie i regulacja instalacji wentylacji i klimatyzacji. Konstrukcja na dachu, komin, okna aluminiowe EI 30 stałe szklone szybą zespoloną dźwiękochłonną, bębnowy odciąg spalin. ZAD III - Układ chłodzenia silników: dostawa i montaż urządzeń - chłodnica wentylatorowa z obiegiem glikolowym, pompa obiegu cieczy chłodzącej silnik. Instalacja wodna hamulców: dostawa urządzeń - chłodnia wentylatorowa wody, hamulce elektrowirowe o mocy do 300kW z dodatkowym zbiornikiem i pompą obiegową. Układ paliwowy i spalin: roboty ziemne, montaż zbiornika. Wentylacja N-7: dostawa urządzeń - centrala nawiewna. Wentylacja N-8; wentylatory dachowe stalowe lub z polichlorku winylu. Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.32.00.00-0, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.11.46-9, 45.43.11.00-8, 45.33.12.10-1, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych). Sposób i forma wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII SIWZ

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zamawiający nie wymaga przedłożenia innych dokumentów

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi wyłącznie w drodze aneksu do umowy, którego przedmiot stanowić mogą następujące okoliczności (warunki zmiany umowy): 1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia lub zakończenia prac budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 2 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1.1.Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 1.2.Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego; 1.3.Przerwania realizacji prac budowlanych przez właściwe organy administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu; 1.4.Wystąpienia zwłoki w wykonaniu zamówienia spowodowanej wystąpieniem Siły wyższej. 2. Określone w § 7 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 2.1.Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; 2.2.Zamawiający zleci wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu umowy; 2.3.Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych; 2.4.Zachodzić będzie konieczność wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. 2.5.Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 3.1.Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 3.2.Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3.3.Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 3.4.Wykonawca zechce zawrzeć umowę o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy, w sytuacji gdy nie zadeklarował w swojej ofercie przetargowej realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców. Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa; 4. Dopuszczalna będzie zmiana umowy wprowadzająca do umowy podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 3 SIWZ). W takim przypadku warunki zmiany umowy o zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 1x istotnych postanowień umowy z załącznika nr 7 SIWZ (odpowiednie wprowadzenie do umowy). 5. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 6. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1- 5: 6.1.mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 6.2.wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy (obie strony muszą zgodzić się na zawarcie aneksu). 7. Podstawa zmiany wynagrodzenia z przyczyny wskazanej w ust. 2 pkt 1) może nastąpić wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku VAT. 8. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 2 zostaną wprowadzone z uwzględnieniem postanowień ust. 9 i 10. 9. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2.3 i ust. 2.4, w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w Ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, tj.: 9.1.Stawki roboczogodziny kosztorysowej; 9.2.Wskaźnika kosztów pośrednich; 9.3.Wskaźnika zysku. 9.4.W przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał. 10. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2 w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w Ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, tj.: 10.1.Stawki roboczogodziny kosztorysowej; 10.2.Wskaźnika kosztów pośrednich; 10.3.Wskaźnika zysku; 10.4.Ceny jednostkowe materiałów z kosztorysu ofertowego. 11. W przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić będzie wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczone na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego sporządzonego przez Wykonawcę

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Techniczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, pok. 417 (IV p. Budynek Jednostek Międzywydziałowych).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119 (I piętro budynek Rektoratu).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie